Home     reisverslag samos

Op 5 augustus 2003 vertrekken we voor 8 dagen naar Samos, Griekenland. We hebben onze reis geboekt bij Neckermann. Het wordt appartement Paris Sea in Pythagorion. Volgens de brochure zou dit aan een echt Grieks pleintje liggen waar tegen de avond de Grieken gezellig samen komen. Dat lijkt ons wel wat! Aangekomen op het vliegveld staat er een taxi op ons te wachten die ons naar Pythagorion brengt. De taxirit duurt maar een paar minuten. In Pythagorion rijden we door een wirwar van smalle straatjes naar Paris Sea. De vriendelijke taxichauffeur brengt onze koffers naar de receptie. Het appartementencomplex is wit gekalkt en heeft blauwe raamkozijnen en deuren, kan het nog Griekser? Buiten liggen katten lui van het zonnetje te genieten. De kleine receptie ziet er rommelig uit en nadat de taxichauffeur een paar keer heeft geroepen komt vanuit een halletje  de eigenaar ons begroeten. We lopen buitenom naar onze kamer. We hebben een heerlijk terras met een sinaasappelboom die voor de schaduw zorgt. De eigenaar geeft ons de sleutels en wenst ons een prettig verblijf. Dit is tevens de laatste keer dat we hem zien! Op de kamer is het wel even schrikken. De boel ziet er nogal verlopen uit. Maar ach wat maakt het uit we zitten toch meer buiten op het terras.

Click for Samos, Greece Forecast

Reisverslag Samos 2003

Via het terras moeten we door een andere deur naar de keuken en dat is wel even slikken.....Het ziet er hier echt niet uit! Er staat een afwas op het aanrecht die door de viezigheid vastgeplakt zit! Over het kookstel zullen we het maar niet hebben. Maar we waren toch al niet van plan om daar gebruik van te maken! Tevens staat er in de keuken een bed (?) met de meest grauwe lakens die we ooit hebben gezien. Gelukkig doet de koelkast het wel, maar die moet eerst worden schoongemaakt! Het beloofde koffiezetapparaat treffen we niet in de keuken aan. We besluiten om naar de eigenaar te gaan en ons beklag te doen over alle vuiligheid. Tevens spoelt het toilet niet door. De eigenaar is echter in geen velden of wegen te bekennen. Later nog maar eens proberen. Nadat we onze koffers hebben uitgepakt gaan we eerst wat boodschappen doen en tevens de nodige schoonmaakspullen halen. Het is heerlijk in het zonnetje. We slenteren op ons dooie gemak door de gezellige straatjes van Pythagorion. Bij een klein winkeltje halen we de nodige spullen en 2 nieuwe drinkglazen, die van Paris Sea gaan we echt niet gebruiken. 's avonds hebben we de eigenaar nog steeds niet gesproken. Wel hebben we het toilet provisorisch weten te maken, nu spoelt het wel door......alleen komt het er onder aan de rand net zo hard weer uitlopen! We raken aan de praat met onze buren en van hun krijgen we een koffiezetapparaat, wat zij op hun beurt weer van eerdere Paris Sea bezoekers hebben gekregen. De buren vertrekken de volgende dag dus hebben zij het niet meer nodig. We gaan heerlijk uit eten en kijken morgen wel verder!

Informatie Samos:

Reisdocumenten
Paspoort / identiteitskaart

Munteenheid: Euro

Klimaat:
Griekenland heeft een Middellandse zeeklimaat met hete droge zomers en vrij zachte winters.

De volgende morgen gaan we bij de warme bakker heerlijke belegde stokbroodjes halen. Twee borden hebben we weten te ontsmetten en onder onze sinaasappelboom hebben we een heerlijk ontbijt! De eigenaar is wederom niet aanwezig en wat ons betreft kan ie het bekijken, we laten onze vakantie niet verpesten en wat dat betreft redden wij ons wel! We pakken onze strandspullen en gaan op weg naar het grote Pythagorion strand. In de straatjes worden we hartelijk begroet door de Grieken. Overal staan bloempotten gevuld met de mooiste bloemen. De straten zijn geplaveid met kinderkopjes en de witgekalkte huisjes hebben bonte luiken, het geheel geeft een geweldig Grieks sfeertje! Via een pad langs de kerk lopen we richting zee. Op het strand zoeken we een mooi plekje uit onder een boom en huren voor de hele dag 2 strandbedden. Dit is vakantie! Tegen lunchtijd halen we sandwiches bij een restaurantje en genieten verder van zon, zee en strand.

's avonds gaan we eten bij Restaurant Avli, tegenover de kerk. We eten er goed en het is er gezellig. Na nog een drankje van het huis, lopen we terug naar Paris Sea en blijven tot laat op ons terras zitten. Deur van de kamer open want het is nu erg warm binnen.

Pythagorion is een geweldige plaats om de vakantie door te brengen. Overdag slenteren we door de straatjes of vertoeven op het strand.

ís avonds is er altijd wel vertier op de boulevard en we gaan dan ook regelmatig een terrasje pakken. Dit is echt een luier vakantie, precies zoals dat van te voren was gepland!

Zie ook ons reisverslag van Samos 2005! Toen hebben we ook ontdekt dat Paris Sea niet meer bestaat. Op de plaats waar Paris Sea stond waren ze in 2005 een nieuw pand aan het bouwen. Maar....."onze" sinaasappelboom stond er nog!